Art De La Guerre
Bienvenue sur le forum de discussion de la règle de jeu l'Art De La Guerre
 
FAQFAQ RechercherRechercher Liste des MembresListe des Membres Groupes d'utilisateursGroupes d'utilisateurs S'enregistrerS'enregistrer
ProfilProfil Se connecter pour vérifier ses messages privésSe connecter pour vérifier ses messages privés ConnexionConnexion
Furious charge uphill?
Page 1 sur 1
Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet
 Art De La Guerre Index du Forum > Rules questions V3
Auteur Message
Nightingale87
Gladiateur


Inscrit le: 06 Avr 2017
Messages: 44
MessagePosté le: Jeu Jan 18, 2018 10:29 am    Sujet du message: Furious charge uphill? Répondre en citant
Hi there!

I know the rules say that furious charge is not applied if the unit is penalised by terrain. And that a gentle hill is considered open ground. But in a way, charging up that hill is "penalising" the unit. So therefore my question, should we apply furious charge uphill? Im pretty sure i´ll be satisfied by any answer. I think it does make sense that a unit loses momentum of that furious charge if they are going uphill.

What do you think?
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
babyshark
Légionaire


Inscrit le: 19 Jan 2015
Messages: 134
MessagePosté le: Jeu Jan 18, 2018 1:54 pm    Sujet du message: Répondre en citant
Since a plain gentle hill is considered open ground there is no terrain disadvantage to either unit and thus furious charge applies. Note that a hill gives an advantage to the uphill unit, rather than penalizing the downhill unit.

Marc
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
Hazelbark
Magister Militum


Inscrit le: 12 Nov 2014
Messages: 1525
MessagePosté le: Jeu Jan 18, 2018 2:53 pm    Sujet du message: Répondre en citant
One of the great debates in gaming is how inclined does a hill need to be to count.

I think the pre-mechanized era accounts show it is pretty gentle by modern standards.

So the way it unfolds helps replicate Hastings. Norman knights have trouble charging uphill, but then they get some lucky breaks and start to break through.

So the charger is less likely to win, but then if they win gets furious charge. If you remove both you start to make hills so powerful that they become bulwarks greater than what they were in history.
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
  
 Art De La Guerre Index du Forum > Rules questions V3
Page 1 sur 1
Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet Toutes les heures sont au format GMT

 
Sauter vers:  
Vous ne pouvez pas poster de nouveaux sujets dans ce forum
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
Vous ne pouvez pas éditer vos messages dans ce forum
Vous ne pouvez pas supprimer vos messages dans ce forum
Vous ne pouvez pas voter dans les sondages de ce forum